Tuesday, February 28, 2012

FIZIK=MATH, MATH!=FIZIK

Bismillahirrahmanirrahim..
Da lame tak update blog. Sebab?? Ada 2 sebab- 1st, malas nak update, mals nak menaip even banyak stories n rse x puasaty nak diluahkan.. 2nd, xde mood sbb sem ni agak busy even ak x rse busymane pun.. Untuk makluman, sem ni aku amek 9 subjek, dan 19.5 contact hour. Aku tak prnah lagi amek subjek sebanyak ni.. p, aku yakin n isyaAllah, Allah akan bantu aku untuk aku capai kejayaan.. InsyaAllah.. Cuma aku kena ade kesedaran dalam diri, dan kene ade motivasi dalam diri..
Kalo aku asyik pegang aku ni x suka fizik, and aku x bole nak terima fizik, tapi, cuba tengok sem last aku kat CFS, aku bole je dapat B fizik 2 dalam sekali try.. Memang tak dapat dinafikan, Bbukanlah satu result yang comel, tapi, aku sangat bersyukur sebab x dapat C.. Fizik merupakan satu cabaran terbesar dari segi pelajaran aku sebab bagi aku, fizik itu sangat susah.. Tapi, lain hal pulak dengan Math... Even aku rase susah Math tu, semangat nak selesaikan permasalahan tu ade.. Jadi, aku akan cuba sedaya upaya cari jawapan. Betapa dungunya aku selama ni, aku asyik katakanaku tak suka fizik, aku x bole terima fizik, tapiaku suka math, aku bole terima dengan berbesar hatimath.. Sebenarnya, ada 1 rahsia macamana nak sukakan fizik ni.. Ni sume aku dapat dari dalam citer God Of Study.. Semuanya sebab hero dye ensem.. hahaha.. Fizik memerukan kira kira, sama seperti math.. So, kalo ko tak suke fizik, anggap je fizik tu math, so,secara automatiknya, ko akan suka fizik sebab ko suka math.. konsep dye same je, cume aplikasi dan dan nama subjek tu je yang lain.. insyaAllah, lepas ni aku da tak akan benci fizik sebab, the simplest equation yang aku buat:

FIZIK=MATH, MATH!=FIZIK

Simple kan.. so, aku akan usahakan jugak sem ni, dengansedaya upaya aku,dengan semangat dan apa sahaja yang aku terdaya dan mampu untuk skor dean's list sem ni.. memandangkanni sem pertama aku, sbb sem lpas terpaksa study leave, ak akan mulakan pengajian aku sebagai seorang siswazah tahap ijazahdengan mendapatkan cgpa yang terbaik. Aku sangat bersyukur kalau aku dapat skor semua subjek sem ni A.. secara konklusinya, cgpa aku untuk sem ni 4.0.. Ini akan buataku lagi bersemangat untuk terus mencari kejayaan sem sem seterusnya.. insyaAllah..

No comments:

Post a Comment